| Test, cls. a V-a, sem. I 1. Arătaţi  cum s-au format cuvintele (derivare cu prefix sau sufix, compunere prin  alăturare, contopire sau abreviere, schimbarea valorii gramaticale): 2p(0,20X10)argintărie, frunzuliţă,  neomenesc, incultră, U E, devreme, nicicând, treisrezece, floarea soarelui,  frumosul
 2.  Precizaţi din ce parte a vocabularului fac  parte cuvintele (fondul principal lexical sau masa vocabularului – arhaisme,  regionalisme, neologisme, argoul): părădaisă, agă, mişto, simbol, pădure 1p(0,20X5)
 3. Găsiţi grupurile de sunete  (diftong, triftong, vocale în hiat) din cuvintele: seară, cooperare, iertare,  leoaică, creioane, idee, poiană, izvoare, aveau, poet 2p (0,20X10)
 
   | 4. Câte litere şi sunete au  cuvintele: cinema, ceas, chiuvetă, ghem, frige 1p (0,20X5)5. Alcătuieşte familia lexicală  a cuvântului pădure (cinci derivate) 0, 50p (0, 10X5)
 6. Ce procedee artistice (figuri  de stil – epitet, comparaţie, personificare, repetiţie, enumeraţie şi imagini  artistice – vizuale, auditive, cromatice, olfactive sau motorii) întâlniţi în  următoarele enunţuri: 2, 50 p (0, 62  X4)
 a. Pădurea suspina şi îşi spunea  povestea vântului.
 b. Florile copacilor erau albe  ca zăpada.
 c. Fete frumoase şi flori  parfumate se zăreau pe câmpia înverzită.
 d. Repede, repede adunau mere,  nuci şi struguri.
 1p din  oficiu
 |